Erzurum’da Yiyin İçin Gezin Bloğuma Hoş Geldiniz

7 Aralık 2019

Cumartesi sabah atladık otobüse öğleden sonra Erzurum’daydık, Ali Osman Ulusoy kral firma, ikramları falan da hoş, kesinlikle tavsiye edebilirim. Arkadaşımın kardeşi bu şehirde okuyor, evimiz hazırdı yani geldiğimizde, bu yüzden kalacak yer tavsiyesinde bulunamayacağım… Erzurum’da dinlenmeli bir cumartesi geçirdikten sonra sabah 9’da uyanıp çıktık dağa. Buradakiler oraya dağ diyor, Palandöken❄️ Dağa çıkışımızda yine fazlaca şanslıydık, arkadaşımın babası Trabzon’dan kayak yapmak için gelmişti ve onunla dağa çıkmış olduk, özel arabayla ama bu konuda Erzurum belediyesinin birçok aracı var. Her gün Palandöken’e çıkıyorlar, akbiliniz yoksa 3.5 TL karşılığında. Dağ harika bir yer, Erzurum’a gelip sakın orayı görmeden gitmeyin, hatta kayak yapıyorsanız kayağa gelin, kayağa gelmediğim için üzgündüm… Kayak pistleri ve imkânları çok güzeller. Dağa çıktığımızda teleferik yardımıyla Palandöken’in zirvesine çıktık. Zirveye Ejder deniyor, rakım 3200’dü… Tek kelimeyle efsane. Etrafı gezip, kayak yapanları izledikten sonra Küre Kafe’de oturduk ve sıcacık salep içtik. Adı gibi Küre şeklinde bir kafeydi. Daha sonra Erzurum Belediyesi’nin araçlarıyla beraber merkeze indik.

Gezimize tarihi bir şekilde devam ettik. Sırasıyla Yakutiye Medresesi, Çifte Minareli Medrese, Üç Kümbetler, Erzurum Kalesi, Tarihi Erzurum Evlerini gezdik. Merkezde ve hemen hepsi birbirine yürüyüş mesafesinde yerler. Aslında daha gezilecek yerler vardı ama biz inanılmaz acıktığımız için burdan direkt Cağ Kebabın atası Koç Cağ’a yol aldık, eee Erzurum’a gelip,  elbette ki ana yemek Cağ Kebap olmalı. Erzurum’da kebap kesinlikte Koç’da yenir arkadaşlar, deneyimle sabit, siz tamam diyene kadar taze taze pişen kebap şişleriniz masaya gelmeye devam ediyor, doyduğunuzu anladığınız da tamam demeyi unutmayın 🙂 Yanında salata ve yoğurt ile servis ediliyor, ben yanına içecek olarak da ayran almıştım, gayet kaliteli bir yemekti. 2 şiş ile doymuştum ama bir daha bu lezzeti bulamam diye 3’e zorlamıştım, vallahi gidin, yiyin, hem lezzetli hem ekonomik bir yemekti. Yanlış hatırlamıyorsam şişler 7.5 TL’idi. Bu et lezzeti bu kadar uygun fiyata bulunmaz, benden söylemesi. Koç Kebap bu kadar meşhur olmasına rağmen tam bir esnaf lokantası konseptinde, sizde benim gibi gidince şaşırmayın diye söylüyorum 🙂 Duvarlar gelen ünlülerin görselleri ile süslenmiş, sıcak, samimi bir mekan.

Bu şekilde Erzurum’da dolu, dolu bir günü geride bıraktık. Akşam evimize yakın bir mekan olan Tavşanlı Çay Bahçesinde oturduk, çay bahçesi dediğime bakmayın, kar, kış, gece, iç mekanda oturduk ama nasıl güzel. Sobalı, kalabalık, hatta duman altı bir mekan düşünün 🙂 Masalara çay, çekirdek, en bayıldığım sobada patates sipariş edebileceğiniz, tam bir kanka ortamının döneceği bir yer.

3.GÜN

Artık hafta başı pazartesi günü Erzurum Atatürk Üniversitesini gezmeye gittik, biraz kampüste gezinin ardından merkeze geri dönüp Hünerli Eller isimli bir mekana yemeğe gittik. Burası da kesinlikle esnaf lokantası 🙂 Ama mantısı ve içli köftesi meşhurmuş. Gerçekten yediğim en iyi mantı ve içli köfteydi diyebilirim. Hünerli ellerde yarım tabak mantı ve bir tane içli köfte yemeden Erzurum’dan ayrılmayın bence. Bir tane dediğime bakmayın, boyutu gayet doyurucu ve lezizdi. Hemen ardından kendimizi Erzurum Terminal Caddesindeki çikolatacı da bulduk, tatlı, çay ikilisiyle günümüzü taçlandırmıştık. Sonrasında ben ekipten ayrılıp, bir arkadaşımla buluşmuştum ve bu kez Erzurum lezzetlerinden devam ediyoruz, Muammer Ustada tadı damaklarda bırakacak Erzurum Kadayıf Dolması yedim, ilk ve harika deneyim, kadayıf dolması kesinlikle Muammer Usta’da  yenirmiş, öğrendik 🙂 Arkadaşımla sohbendikten sonra evimize döndük.

4.GÜN

Erzurum’da son günümüzde kahvaltıyı dışarıda yine Terminal’de adını hatırlayamadığım bir kafede yaptık. Sonrasında Taşhan’a gittik, Taşhan güzel, değerli gümüşçülerin olduğu bir han. Nerdeyse hepsi birbirinin aynı olan küçük, küçük dükkanlardan oluşuyor, Erzurum’a gelip, ziyaret edilmesi gereken bir yer. Eee ziyaret etmişken, takı seviyorsanız almadan da çıkmayın tabi 🙂 Sonrasında Erzurum Tren Garına gittik ve orayı gezdik. Şansımıza bir yük treni geldi, bolca fotoğraf çekilip, çevreyi gezip ayrıldık. Artık Erzurum’a veda ederek, Otogar’a yol aldık.

Derler ki, Erzurum’da 7 kez düşersen, orada kalırmışsın, bir de Abdurrahman Gazi Türbesi var, oraya 3 kere gidince de, Erzurum’da kalıyormuşsunuz. Aman dikkat, hele benim gibi sakar biriyseniz 🙂 Erzurum’a hele de kışın gittiyseniz, ilk gün bu detayları öğretiyorlar size. Kalmaktan korkmuyorsanız, düşebilirsiniz ama korkuyorsanız, adımlara dikkat 🙂 (Çaktırmayın, gururla söylüyorum, 4 gün boyunca hiç düşmeden ayrıldım o şehirden.)

Güzel bir gezinin sonuna geldik, bana eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim 🙂 Pandemi bittiğinde, bu kız sizinle bolca gezmeye devam edecek!

Click to rate this post!