Staj First Dayy

Tebrikler, öğretmenliğe ilk adımınızı attınız Hilal hocam, e artık kulağımız alışsın bu kelamlara değil mi? 🙂 Hilal Hocam…

Evet üniversite hayatımın son dönemini yaşıyorum artık, zorunlu MEB Stajıyla başladık döneme, zorunlu dediğime bakmayın, her staj gününü iple çekmeye başladım, hakikaten keyifliymiş, zaten hayatımın 4/4’ünü gençliğe adadığım, onlar için çalıştığım için, şimdi öğretmen sıfatıyla karşılarında olmakta hoşuma gitti. Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesiyle başladı serüvenimiz… Hoş geldin tatlı telaşlar, yeni adımlar! Hoş geldin, hoşça ayrılalım olur mu, kalp kırıklıklarına müsaade etmeden, kalplerde kırıklık olarak değil de, hep tebessümle kalalım. 

Haftada 6 saat derse girmeliymişiz okulda, 2 tane staj danışman hocamız var bu konuda, biri kendi fakültemde, diğer hocamızda staj yaptığımız lisede, vallahi yine hayatımın şanslı tarafındayım, bu kadar kral staj hocalarına düşmem asla tesadüf olamaz yoksa 🙂 Lisedeki Staj hocamızla tanışmamızın 5.saniyesinde ısındım zaten, sohbet, muhabbetle, tabiri caizse okulun en rahat, en kral hocasındayız, Allah razı olsun kendisinden. Ümit hocam bloğumu okuyorsanız şu an hoş geldiniz, saygılar hocam, kralsınız 🙂 

1 Mart 2022 Salı, First dayy dedik devam ediyoruz arkadaşlarr, ilk gün biz daha ne olduğunu anlayamadan derslere gözlem için girmeye başladık zaten, hafif heyecan, öğrencilerle bakışma, hocayı gözlemle derken 40 dakika su gibi geçiyordu, teneffüsler deseniz 10 dakika, bebeler bir hoh diyene kadar yeniden zil çalıyor vallahi, üniversitede çok alışmışız uzun soluklu molalar vermeye. Saat 09.10 anlık 12/C sınıfındayız, okulun en iyi sınıfında başlamışız staja, Ümit hoca öyle söylemişti yani iyi sınıftır diye, dersimiz Kelam, hemen ardından bir Fıkıh, bir de Kuran-ı Kerim dersiyle ilk gün bizim için okuldan ayrılık çanları çaldı, fakültedeki derse yetişmek için hocamıza veda edip ayrıldık okuldan. Meydan’a geçer geçmez kendime şöyle kahverengi kalın kapaklı adına ”Staj Defteri” verdiğim bir defter edindim. İlk güne dair aldığım tüm notları satır satır işledim. Kağıdın en altına da ”Bugüne Not” başlığıyla duygularımı karaladım. Arkadaşlar bu kadar yazacak ne buluyorsan dedilerse de, ben o defteri doldururum arkadaşlar 🙂 

2 Mart 2022 Çarşamba, hoş bulduk gençlikk, erkenden uyanıp, koştur koştur kendimi yine Bahçecik yollarında buldum. Bir 3 saat de bugün girdik derslere, evet benim ilgilendiğim sınıflar çünkü ders Tefsir. Tam olarak benim hedef kitlem, birkaç hafta sonra onlara kendim ders anlatacağım için bu kez öğrencilere daha farklı incelemeye başladım, onları tavlamak için neler yapabilirimi düşündüm. Birkaç isim not alarak bugünü de böyle tamamlamış olmuştuk.

Bugüne not köşeme yazdığımı söyleyeyim mi size? 🙂 ”11.Sınıflar biraz haylaz ama haftaya hepsiyle harika bir ders işleyeceğiz.” Ben meğer o zamandan kafama koymuşum ders anlatmayı. 

Öğrencilerin dışında farklı sohbetlerde oldu tabii, her gidişimizde bize mükemmel ilgi gösterip, meslektaşız şeklinde seslenen okulun kıymetli hocaları, aynı gün çok kıymetli bir hocayla daha tanıştık müdür beyin odasında, Fazlı hoca ve yüreğimin bir köşesine not ettiğim şu sözleri söyledi, ”Öğretmek yüreklere dokunmaktır. Hep yüreklere dokunan kişi ol!” Bir mesleğin bunca özeti zordur vesselam. Öylesine anladım ki bu kutsiyetin bir başka olduğunu… Yüreklere dokunmak davası dostlar. Evet davamızın adı tam olarak budur. 

O halde bu davada bana eşlik etmeye hazır mısınız? 

13.03.2022

Click to rate this post!
[Total: 10 Average: 4.6]